Rotating Surface Abrasion Test (RSAT) meet de rafelingsgevoeligheid van de asfaltdeklaag van de verhardingsconstructie. Onze wegen liggen vol met poreuze of semi-poreuze deklagen (zoals Zeer Open Asfalt Beton, ookwel ZOAB). Deze zijn rafelingsgevoeliger dan traditionele deklagen. Met de RSAT kunnen wij de mate van rafeling vroegtijdig bepalen. De RSAT is een unieke testbank en staat pas op twee plekken in de wereld, waarvan er één bij Infra Quality Support. Met de RSAT beschikken we over een Europees goedgekeurde rafelingsproef. Benieuwd naar de rafelingsgevoeligheid van uw asfaltdeklaag? Neem contact met ons op. Wij bespreken graag de mogelijkheden met u.
Bij de final check wordt opnieuw gekeken naar de samenstelling, bitumeneigenschappen, laagdikte, verdichtingsgraad en holle ruimte van het nieuwe asfalt. Hiermee bepalen we of het asfalt de juiste samenstelling heeft en volledig voldoet aan de eisen van de opdrachtgever.
Bij R&D zijn we altijd op zoek naar verduurzaming of functionele verbeteringen voor asfalt. Daarnaast is het mogelijk om specifiekere vraagstukken op het gebied van asfalt te onderzoeken en realiseren. Met behulp van ons geavanceerde laboratorium en onze specialistische kennis, is IQS de juiste partner voor deze vraagstukken.
Bij Dimensionering wordt gekeken hoe een nieuw asfaltpakket moet worden opgebouwd om een gewenste levensduur te verkrijgen bij een opgegeven verkeersbelasting. Hierbij wordt ook het soort fundering en aanwezige ondergrond meegenomen. Met behulp van het ontwerpinstrumentarium asfaltverhardingen (AIO) kunnen deze berekeningen worden gemaakt. Infra Quality Support heeft de kennis om deze uit te voeren. Hierbij kan het gaan om een indicatieve berekening welke gebruikt kan worden bij een aanbesteding of een definitief ontwerp aan de hand van de functionele eigenschappen van de door de aannemer aangeboden asfaltmengsels.
Bij R&D zijn we altijd op zoek naar verduurzaming of functionele verbeteringen voor asfalt. Daarnaast is het mogelijk om specifiekere vraagstukken op het gebied van asfalt te onderzoeken en realiseren. Met behulp van ons geavanceerde laboratorium en onze specialistische kennis, is IQS de juiste partner voor deze vraagstukken.
Met de MKI (milieukosten indicator) kunnen we aantonen hoe duurzaam het asfalt is. Hierbij kijken we naar de oorsprong van de bouwstoffen, hoeveel energie het kost om de bouwstoffen te maken, de samenstelling van het nieuwe asfalt (hoeveel percentages van elke stof gaan er in het asfalt), de transportafstand van de grondstoffen en hoeveel energie het kost om het asfalt te maken. Op basis van dit onderzoek kunnen we berekenen hoe duurzaam een asfaltmengsel is.
Bij het aanbrengen van nieuw asfalt begeleidt Infra Quality Support het verwerkingsproces. Bij IQS zijn we doelgericht en pragmatisch, dat is onze aanpak voor het volledige proces van begin tot eind.
Schipperswal 19
6041 TC Roermond
Nederland
Telefoon: +31 475 777 800
E-mail: info@iqsupport.nl
Ontwerp & realisatie: Brandlos