Bij R&D zijn we altijd op zoek naar verduurzaming of functionele verbeteringen voor asfalt en funderingen. Daarnaast is het mogelijk om specifiekere vraagstukken op het gebied van asfalt en fundering te onderzoeken en realiseren. Met behulp van ons geavanceerde laboratorium en onze specialistische kennis, is IQS de juiste partner voor deze vraagstukken.
Infra Quality Support biedt begeleiding van Grond, Weg & Waterbouw. Hierbij zijn we verantwoordelijk voor product- en verwerkingscontrole van asfaltverhardingen en funderingen. De bouwstof en het eindproduct worden getoetst om te controleren of ze voldoen aan de gevraagde kwaliteit. Daarnaast voeren we milieutechnische onderzoeken uit op asfaltverhardingen en op afgenomen monsters van het asfalt.
Bij een dimensionair onderzoek wordt gekeken hoe het asfalt opgebouwd moet worden. Hoeveel laags, hoe dik het asfalt/de fundering moet worden etc. We bepalen het ontwerp van het asfalt op basis van de CE-markering. De CE-markering brengt de functionele eigenschappen van het nieuwe asfaltmengsel in kaart.
Bij R&D zijn we altijd op zoek naar verduurzaming of functionele verbeteringen voor asfalt en funderingen. Daarnaast is het mogelijk om specifiekere vraagstukken op het gebied van asfalt en fundering te onderzoeken en realiseren. Met behulp van ons geavanceerde laboratorium en onze specialistische kennis, is IQS de juiste partner voor deze vraagstukken.
Met de MKI (milieukosten indicator) kunnen we aantonen hoe duurzaam het asfalt is. Hierbij kijken we naar de oorsprong van de bouwstoffen, hoeveel energie het kost om de bouwstoffen te maken, de samenstelling van het nieuwe asfalt (hoeveel percentages van elke stof gaan er in het asfalt), de transportafstand van de grondstoffen en hoeveel energie het kost om het asfalt te maken. Op basis van dit onderzoek kunnen we berekenen hoe duurzaam een asfaltmengsel is.
Bij het aanbrengen van nieuw asfalt begeleidt Infra Quality Support het verwerkingsproces. Bij IQS zijn we doelgericht en pragmatisch, dat is onze aanpak voor het volledige proces van begin tot eind.
Rotating surface abrasion test (RSAT) meet de rafelingsgevoeligheid van de asfaltdeklaag van de verhardingsconstructie. Onze wegen liggen vol met poreuze of semi-poreuze deklagen (zoals Zeer Open Asfalt Beton, ookwel ZOAB). Deze zijn rafelingsgevoeliger dan traditionele deklagen. Met de RSAT kunnen wij de mate van rafeling vroegtijdig bepalen. De RSAT is een unieke testbank en staat pas op twee plekken in de wereld, waarvan er één bij Infra Quality Support. Met de RSAT beschikken we over een Europees goedgekeurde rafelingsproef. Benieuwd naar de rafelingsgevoeligheid van uw asfaltdeklaag? Neem contact met ons op. Wij bespreken graag de mogelijkheden met u.
Bij de final check wordt opnieuw gekeken naar de samenstelling, bitumeneigenschappen, laagdikte, verdichtingsgraad en holle ruimte van het nieuwe asfalt. Hiermee bepalen we of het asfalt de juiste samenstelling heeft en volledig voldoet aan de eisen van de opdrachtgever.
Schipperswal 19
6041 TC Roermond
Nederland
Tel:+31 475 777 800
E-mail: info@iqsupport.nl
Ontwerp & realisatie: Brandlos